Sunday, October 21, 2012

hijrah :)

assalamualaikum.. :))
alhamdulilah.. bernafas lagi kite hari ni.. di tambah2 cuaca pun baek.. mood pun baek :))

saya ade cerite nak share hari ni.. tentang hijrah.. hijrah ni banyak maknenye.. hijrah bermaksud berpindah dari satu tempat ke satu tempat yang laen.. dalam erti kata laen, berpindah.. contoh macam pindah rumah ker, pindah hak milik tanah ker.. ehh chop, macam serius plak topik kite hari ni.. hehe :p
huu.. tak la.. kite santai2 ok :))
dari perkara buruk ke perkara baek pun dikira sebagai hijrah jugak.. jangan dari perkara baek ke perkara buruk sudah lar.. haaiihh.. tak elokkan?? :))

contohnye, kawan saya sendiri.. dulu dia tak bertudung.. alhamdulilah, sekarang dia da bertudung.. ayu.. cantik.. sedap mata memandang.. ni kalau bakal mertua tengok, senyum sampi ke telinga.. :)) mungkin kawan saya nihh da dapat petunjuk dan hidayah dariNya.. syukur.. saya tumpang gembira :))
sebenarnye untuk berhijrah ni perlu datang dari hati sendiri.. tak perlu daripada pengaruh luar.. iman.. iman kena kuat.. insyaALLAH ape yang kite niatkan tuhh akan terlaksana :))

contoh laen, erm ok saya sendiri.. sebelom nih saya agak maen2 bile belajar.. bile tengok result?? nauzubillah.. sedih.. ha tau pun sedih.. bile da macam tuhh, mula la nak menyesal.. hehe saya tau korang kat luar sane pun macam tuhh jugak kan.. haha saya faham.. bak kate orang, da terhantuk baru nak terngadah.. eh betol ker?? saya maen hembus jer, skian :D tak kesah lah mane2.. tapi macam saya cakap tadi, pokok pangkal dari hati <3 kite sendiri.. ALLAH sentiase membantu dan memberi peluang bile hamba2Nya mahu pergi ke jalan yang benar.. :))



ok awak semua, saya rase cukup lah untuk hari ni.. mate mulai mengantuk.. hee maap.. :p
ape2 pun jage diri ye.. salam :))




No comments:

Post a Comment