Thursday, January 31, 2013

terbaek :)


assalamulaikum
macam mane hari2 korang semua? ok? ko? hehe
mudah2han ok :))








keje. belajar.
bagi saya, adalah sesuatu perkara yang sama sebenarnye
kite bermula dari bawah, berusaha untuk capai ape yang kite target atau orang panggil sasaran
saya tahu memang bukan senang nak naek sampai atas
sebab saya sendiri pernah mengalami :))
mean mule dari zero sampailah kite berjaya

zaman sekarang banyak tempat untuk kite belajar
tak kesahlah ipts atau ipta
pokok pangkal diri kite sendiri
nak berjaya atau tidak
yang paling penting adalah usaha untuk capai ape yang kite mahukan

orang yang kurang bernasib baek untuk sambung belajar mungkin ade sebab mereka sendiri
kita tak boleh nak salahkan mereka
sebab mane ade orang yang tak mahukan yang terbaek. kan? 
ye.. rezeki ade di mana2 walau kat mane pun kite berada


setiap orang rezeki laen2
bile kite senang ngan perkara ini, mungkin ade perkara yang laen kite kurang arif
sebab Allah jadikan semua hamba2Nya tidak sempurna
ape yang kite kurang, kite akan tampal ngan kelebihan kite

ape yang saya dapat rumuskan sekarang nihh
setiap orang adalah sama di sisiNya
dan ape yang ditentukan adalah perkara yang paling terbaek
sekian, salam



<haha saya serius?!>



4 comments:

  1. rezeki ni macam macam ada, bukan duit je semata mata, orang lain, tak dapat hidayah nak amalkan Islam . Apapun jangan putus asa dari rezeki Allah, sentiasa berdoa dan berusaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye bg. betol tuhh. aminn insha allah :))

      Delete
  2. setiap orang ada kelebihannya kan..kdg kita tgk kgkwn kita ada ja yg xbljar tinggi, tapi kerja hebat jugak kan.. rezeki masing2..cuma 1 ja,,jangan putus pengharapan dari Allah..rezeki Dia luas.. :)

    ReplyDelete